Resultatet från annonsen på LinkedIn

Posted by | January 21, 2014 | Medieinstitutet Stockholm | No Comments

Det är som sagt var pågående LIA-jakt i Stockholm med omnejd. Sökande går väldigt bra och jag känner mig nöjd med de möten jag har haft och de jag har kvar. Det är så klart mycket som ska klaffa, både från mitt och från arbetsplatsens håll. Utöver de vanliga sökmetoderna har jag valt att pröva en privat liten praktik-annons på LinkedIn. Visste inte riktigt hur pass vanligt eller ovanligt det var att göra på det här viset men nu har jag hört att arbetssökande jagar jobb med egna annonser. Det kanske är värt att satsa på om något år när man är hungrig på att få sätta tänderna i ny data.

Andreas Rosell - Er praktikantSå här i efterhand borde jag ha valt att betala i CPM och inte i CPC, med vid uppsättande av annonsen trodde jag faktiskt inte att någon skulle klicka på den. Otroligt naivt. Man håller hårt i sina CSN-pengar kan jag lova. Hur som helst. Jag missade förmodligen en hel del klick när min dagsbudget gick i taket de flesta av dagarna. Klicken jag fick in var från rätt håll för det mesta, från personer inom media i Stockholm. Om det kommer att leda till något återstår att se.

LinkedIn annons

LinkedIn annons

Leave a Reply

Your email address will not be published.