Första veckan av tio på Djurens Rätt

Posted by | April 12, 2014 | Medieinstitutet Stockholm | No Comments

Nu har jag konverteringsoptimerat i en hel vecka på Djurens Rätt. Nja, Typ. Jag har skaffat mig en överblick över trafik, flöden och hemsidan och antecknat ner en herrans massa idéer. Det är en utmaning att som student komma till en arbetsplats där allt inte sitter på plats. Där tekniken måste tas fram. Något som jag också tror är rätt standard i dessa dagar.

Veckan har varit lärorik och de resterande nio kommer vara likaså. Jag och webbutvecklaren har en massa arbete framför oss men en stor slutsats jag har dragit fram till nu är att potentialen är väldigt stor. Resultaten finns där alldeles runt hörnet. Medlemsregistreringar, gåvor och andra förvärv har stora utrymmen att ta sig uppåt på. Tillsammans med ett gynnsamt politiskt klimat och en större andel människor som har börjat fundera över miljö, hållbarhet och kvalité så ser året ljust ut.

Förutom att vara inblandad i konverteringsoptimering så är det det fantastiskt inspirerande att få vara på ett ställe med så många fina människor som bryr sig om så många fina saker. Redan under min korta tid hos Djurens Rätt har de fått Willys och Coop att sluta sälja ägg från burhönor, en stor succé och ett stort arbeta som tagit lång tid för många engagerade att få igenom.

Heja Djurens Rätt!

Leave a Reply

Your email address will not be published.