Content Marketing – PoleBuddy.se

Posted by | February 02, 2014 | Medieinstitutet Stockholm | No Comments

Vi har som sagt var påbörjat ett större projekt som ska löpa hela februari och in i mars. Med oss på resan har vi fantastiska Sara Öhman som med sin kunskap verkligen kan guida oss i det hela. Mitt fyrmannateam har förälskat oss i pole dance och således satt upp en hemsida PoleBuddy.se. Det är inget mindre än en hemsida som bara kommer ägna sig åt pole dance. Pole Dance-mode, pole dance-sport och fitness, pole dance-mat och den stora pole dance-livsstilen i sig. Hur mycket visste jag om pole dance innan det här projektet? Well, jag visste att det var en sport på väg upp, en sport man skulle kunna säga är trendig, eller står på randen till att bli. Men mer än så vet jag inte. Jag visste till exempel inte att det finns fem pole dance studios i stockholm, varav en är vår samarbetspartner i projektet – Dancing Queen Studios.

Det har varit hektiskt så här i uppstarten av projektet. Alla i teamet har försökt att hitta sina roller och det är så klart att det skaver lite under en sådan process. En härlig projektbeskrivning är gjort och kampanjkalendern är fullspäckad med bra idéer. Nu ska det bara levereras. I tid. Det kommer att bli svettigt men med lite peppande från alla i teamet så tror jag att vi kommer få det mesta på plats.
Och när det är över? Det är då det roliga börjar; uppföljning och analysen av vad som gick bra och vad som borde ha gjorts annorlunda.

Jag har redan lärt mig en massor om pole dance men det som har fångat mitt största intresse är utövarnas fascination över Batman, en fascination som uttrycker sig på många olika sätt, exempelvis så här:

Leave a Reply

Your email address will not be published.