Content Marketing och det nya året

Posted by | January 09, 2014 | Medieinstitutet Stockholm | No Comments

En minut över midnatt på nyårsafton kom ett mail till mig. Det var från Monster med rubriken “Nya jobb som kanske intresserar dig”. Visserligen är det ett av nyårslöftena. Att hitta ett jobb som intresserar mig. Ett löfte som ger mig ett tidsfönster på 11 dagar att lyckas, tiden mellan skolans avslutning och början på 2015. Hur som helst, jag tänker inspireras av Monster och vara jäkligt het på gröten det här året.

Skolan rivstartar med ett projekt som ska hålla på fram till Mars. Vi kommer att röra oss med fria tyglar inom Content Marketing och evenemang/biljetter. Ett området som sedan tidigare ligger mig varmt om hjärtat. Med på resan är föreläsare Sara Öhman, som kommer guida och leda oss i framtagning av vad som kommer att bli ett grymt roligt projekt.

Efter tre timmar brainstorming kan jag konstatera att ett av problemen blir att hålla tillbaka, att inte springa iväg. Ska försöka tänka lite mer som den som skickade Coops senaste nyhetsutskick till mig. Rubriken alltså. Det behöver inte vara svårare än så. Den fick mig att öppna mailet.

Coop nyhetsutskick
Coop nyhetsutskick

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.